Explorand Muntii Fagaras

Pe custuri de Fagaras intre Sambata si Negoiu

Creasta Fagarasului este locul ideal pentru a-ti testa capacitatile fizice si morale, locul in care trebuie sa intocmesti un plan bine pus la punct pentru a-ti indeplini obiectivele. Spun asta deoarece peste trei saptamani plecam in Muntii Caucaz cu scopul de a cuceri Varful Kazbek, iar pentru asta ne trebuia un antrenament dur. Vreo 5 zile aveam la dispozitie, timp suficient sa … Read more »

Temerari in Fagaras – Varful Suru

Am inceput bine anul, dupa 4 ture de iarna in Bucegi, Piatra Craiului, Ciucas, acum a venit rândul Făgărașului. Munții Fagaras sunt divini iarna, crestele semețe si zapada sunt simbioza perfecta pentru cei ce iubesc aventura in acest anotimp. Nu degeaba, in multe lucrări, mulți ii numesc Alpii Transilvaniei si ii compara cu fratii lor mai mari de la vest. Planul inițial era pentru Lespezi, însă din anumite … Read more »

Pasind pe lespezi

Daca nu a fost sa fie Creasta Sudica a Craiului, atunci am hotărât sa urcam pe Lespezii Făgărașului. Creasta sudica nu se preta intr-o zi, asa ca am decis sa urcam pe al 5 lea varf ca înălțime din țara. Ieșim repede pe autostrada Pitești si in scurt ajungem in Curtea de Argeș, de unde mai cooptăm o persoana in grupul nostru. Serpuim pe Transfagarasan pana la Piscul Negru, loc in care lăsam mașina. Echiparea o … Read more »

Sus de tot – Varful Moldoveanu

Exact 4 ani trecuse de la ultima ascensiune pe Vf Moldoveanu, când intr-o tura de 12 ore ajungeam pe cel mai înalt varf din țara noastră. Atunci nu m-am putut bucura foarte mult de varf. Aglomerația, vremea închisă m-au împiedicat sa admir crestele semețe a Munților Fagaras. Ce-i drept ca in Fagaras am avut putine șanse sa prind o vreme perfecta cu o vizibilitate buna. Am învățat din greșeli in … Read more »

Din Iezer in Fagaras

A trecut o luna de la ultima tura pe care am facut-o in Parang si obisnuit fiind sa merg regulat anul acesta, trecuse cam mult si mi-era un dor nebun de munte. De ceva timp stăteam cu gândul la Masivul Fagaras pentru ca toamna este un anotimp ideal de a explora acest masiv. Cum Ciprian avea in plan Masivul Iezer am hotărât sa le prindem pe amândouă in aceeași tura. Singura varianta … Read more »

Pe culmile Fagarasului – Vf Negoiu

Intenționăm de ceva timp sa fac un Fagaras, dar vremea acestui an a fost destul de capricioasa. Iar ca sa faci Făgărașul trebuie sa ai experiența, antrenament, multe cunoștințe tehnice mai ales pe timp de iarna si noroc de vreme buna. După o tura de anduranța in Bucegi pe Valea Gaura, următoarea ținta era Masivul Fagaras. Nu planificasem nimic pana când m-a sunat Catalin cu care nu mai fusesem de  … Read More »

Pe culmile Fagarasului – Custura Saratii

Fagaras – cei mai înalți munți din Romania cu înălțimi ce depășesc frecvent 2000 m si peisaje superbe cum nu găsești in multe locuri. O creasta ce seamănă cu o pânza de fierăstrău întinsa pe aproape 100 km de la vest la est din care se desprind vai si interfluvii de o parte si de alta a ei. Multe din traseele turistice pleacă din acestea si se unesc cu traseul de creasta, formând rețeaua de trasee  … Read More »