Muntii Leaota – Cheile Crovului

Muntii Leaota – Cheile Crovului

Detalii traseu: timp de mers, marcaj, echipament, observatii.

Perioada: 26 Ianuarie 2020


Traseu: Podu Dambovitei – Valea Crovului – Varful Santilia Mare – Fundatica – Valea Rudaritei – Podu Dambovitei


Marcaj:  Podu Dambovitei – Valea Crovului – Varful Santilia Mare , Santilia Mare – Fundatica , Fundatica – Pestera Uluce .


Timp de mers: 9 ore 


Echipament: bocanci drumetie, ciorapi – 2 perechi, , pantaloni softshell, bluza de corp – 1,  tricou cu maneca scurta – 1, geaca de ploaie si vant  Goretex, geaca de puf, manusi – 1, lanterna frontala cu baterii de rezerva, cutit, folie de supravetuire, rucsac, ochelari de soare, crema de soare, alimente, smartphone dotat cu GPS si Glonass, baterie externa – 1.


Observatii: traseul este usor, abordabil in orice perioada a anului, nu se recomanda parcurgerea lui in timpul ploilor torentiale sau dupa caderi insemnate de zapada. Pe traseu pot fi copaci doborati de furtuni sau viscol.

Pentru orientare folositi track-ul GPS, aplicatii recomandate: MapPlus (IOS), Locus Map (Android).

Total distance: 20.13 km
Max elevation: 1870 m
Min elevation: 867 m
Total climbing: 1328 m
Total descent: -1263 m
Download

      Continuam aventurile noastre in Masivul Leaota cu o tura de o zi pe potecile lungi de parca nu se mai termina. Cele cateva trasee din Leaota prin asta se caracterizează. Nu au porțiuni tehnici, însă ai de pedalat.
        Plecam la primele ore către Podu Dambovitei si urcam cu mașinile pana la ultima cabana, chiar de unde se despart trei trasee. Il alegem pe cel din mijloc, adică pe Valea Crovului sau mai bine zis pe Cheile Crovului. Avem zapada putina si înaintam repede la inceput, dar pe parcurs câțiva copaci doborati ne dau de furca si suntem nevoiți sa-i ocolim. Cheile sunt frumoase, dar copacii iti obturează câmpul vizual, asa ca nu poți face poze. Înaintam greu, desi la inceput părea un traseu ușor. Ținem valea pana la un moment dat, când trebuie sa facem stanga si sa urcam pe culmea Santilia. Fiind o iarna săracă in precipitatii, acum avem noroc, probabil ar fi fost chin sa înotăm printr-o zapada mare si neumblata. Nici traseul nu prea pare asa frecventat, mai ales in partea superioară, mai degrabă urme de animale decât de om.
      Abia dupa 3 ore ieșim cat de cat la lumina. Totuși mai aveam pana la varf. In Leaota ai impresia ca bati pasul pe loc. Ieșim la drumul forestier cu ceva zapada pe el, având o misiune usoara pana pe varful Santilia Mare. Vremea era ok, nici nemaipomenita, nici posomorata, cu temperatura ideală de a urca. Ieșim in sfârșit in golul alpin dupa ceva timp si avem de urcat o panta putin mai înclinată pentru a ajunge la punctul de interes fixat astăzi. Inainte de a lua cu asalt vârful, luam o pauza de masa, pentru ca sus nu prea am fi avut cum din cauza vântului.
      Ajunși sus, stam vreo 10 -15 minute, timp ocupat de poze. Nu ieșea mare lucru, vizibilitatea nu era asa buna. Din varf coboram pe unde am urcat si la un moment ne lăsam in dreapta, continuând pe banda rosie. Ceasul trecea de ora 15:00 si era clar ca ne va prinde noaptea. Aveam o distanța mai lunga de parcurs decât la urcare. Ne ducem spre Fundatica pana vom intersecta traseul punct albastru pe Valea Rudăriței. Trecem printr-un punct de belvedere de unde se vede Bucegiul si ne lăsam la vale prin padure. Găsim doua porțiuni cu doborâturi de copaci din care prindem un apus frumos, in rest nu avem ce remarca. 
     Când ajungem la intersecția cu traseul punct albastru, noapte se lasa ușor. Câteva case stau cocoțate pe deal intr-o liniște deplina. Noi vrem sa intram pe traseul nostru, insa ne lăsam purtați de alt drum care începea sa urce din ce in ce mai mult. Facem cale întoarsă, nu avem ce face, daca nu ne-am uitat pe track. Noaptea se instalase confortabil si trebuie sa scoatem lanternele. Pe jos era sticla, asa ca pășim cu atenție. Traseul se duce bine spre 9 ore si vreo 20 km distanța. Peștera Uluce figura ca obiectiv pe lista noastră, dar la ora aia nu mai avea nimeni chef de asa ceva. Inca vreo câteva sute de metri si suntem la mașini. Desi nu a fost un traseu greu, distanța ne-a cam tocit tălpile. 


Atentie! Datele au caracter informativ si nu sunt autorizate, neasumandu-ne niciun risc asupra erorilor. Datele pot fi modificate oricand.